dinsdag 11 november 2014

Thema: Op weg in het verkeer met 3KBD




Afgelopen 1.5 week werken we rond het thema ‘Op weg in het verkeer’.
Aan de hand van de opstarttoneeltjes met Kelly en Snelly werden verschillende aanzetten gegeven waarna we in de klas hier verder mee aan de slag konden gaan.
Hier vind je alvast enkele foto’s.

Liefs 


Juf Dorien


 staptraining in beschermde omgeving

 oversteken in groep
 ik leer oversteken met een vriendje in beschermde omgeving


 Bumba stopdans!
shake, shake, shake en STOP !
 knutselen met reflecterende glasparels die Sjoerd mee naar school bracht!


 Interactieve kijkplaat: zichtbaar in het verkeer

 schrijfoefening: teken de weg.
 schilderen met fluo
 Parkeerspel
We leerden de auto's op de goede plek te parkeren, terwijl oefenden we de cijfers tot 5.
 computerspel: Is het veilig of niet?



 stoplicht schilderen
 verkeerslichten knutselen.


 Ruimtelijk inzicht: parkeer de wagens op de goede plek.
 Welke schaduw hoort bij het voertuig.




 Stapoefening in de turnzaal.













 Knutselen van een verkeersdorp.


 Knutselen van kaarsje voor de opa van Mauro.




 fietstraining in de turnzaal.












 We maakten een echte weg doorheen onze klas.
 Fietstraining op de speelplaats









 We speelden het spelletje 1,2,3, stop (een variant op 1,2,3, piano)
Zo leerden we om tijdig te stoppen met onze fiets.

 Knip en plak oefening 'Het zebrapad'

 Is het veilig of niet? Sorteer de foto's.





 Op weg in het dorp.
We gingen met de klas op pad en gingen op zoek naar verkeersborden in onze schoolomgeving.

 We leerden over verkeersborden 'Ik pas op voor, Ik mag niet, Ik moet...'
Zo probeerden we ook klasborden te maken die onze klasafspraken verduidelijkten.
vb. Ik mag niet roepen, Ik pas op voor de deuren dat ik mijn vinger er niet tussen steek, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten