Afgelopen 1.5 week werken we rond het thema ‘Op weg in het
verkeer’.
Aan de hand van de opstarttoneeltjes met Kelly en Snelly werden verschillende aanzetten gegeven waarna we in de klas hier verder mee aan de slag konden gaan.
Hier vind je alvast enkele foto’s.
Liefs
Aan de hand van de opstarttoneeltjes met Kelly en Snelly werden verschillende aanzetten gegeven waarna we in de klas hier verder mee aan de slag konden gaan.
Hier vind je alvast enkele foto’s.
Liefs
Juf Dorien
staptraining in beschermde omgeving
oversteken in groep
ik leer oversteken met een vriendje in beschermde omgeving
Bumba stopdans!
shake, shake, shake en STOP !
shake, shake, shake en STOP !
knutselen met reflecterende glasparels die Sjoerd mee naar school bracht!
Interactieve kijkplaat: zichtbaar in het verkeer
schrijfoefening: teken de weg.
schilderen met fluo
Parkeerspel
We leerden de auto's op de goede plek te parkeren, terwijl oefenden we de cijfers tot 5.
computerspel: Is het veilig of niet?
stoplicht schilderen
verkeerslichten knutselen.
Ruimtelijk inzicht: parkeer de wagens op de goede plek.
Welke schaduw hoort bij het voertuig.
Stapoefening in de turnzaal.
Knutselen van een verkeersdorp.
Knutselen van kaarsje voor de opa van Mauro.
fietstraining in de turnzaal.
We maakten een echte weg doorheen onze klas.
Fietstraining op de speelplaats
We speelden het spelletje 1,2,3, stop (een variant op 1,2,3, piano)
Zo leerden we om tijdig te stoppen met onze fiets.
Zo leerden we om tijdig te stoppen met onze fiets.
Knip en plak oefening 'Het zebrapad'
Is het veilig of niet? Sorteer de foto's.
Op weg in het dorp.
We gingen met de klas op pad en gingen op zoek naar verkeersborden in onze schoolomgeving.
We gingen met de klas op pad en gingen op zoek naar verkeersborden in onze schoolomgeving.
We leerden over verkeersborden 'Ik pas op voor, Ik mag niet, Ik moet...'
Zo probeerden we ook klasborden te maken die onze klasafspraken verduidelijkten.
vb. Ik mag niet roepen, Ik pas op voor de deuren dat ik mijn vinger er niet tussen steek, ...
Zo probeerden we ook klasborden te maken die onze klasafspraken verduidelijkten.
vb. Ik mag niet roepen, Ik pas op voor de deuren dat ik mijn vinger er niet tussen steek, ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten